PERMUAFAKATAN KELUARGA HASHIMARBAIN (PEKA)

PERMUAFAKATAN KELUARGA HASHIMARBAIN (PEKA)
Haji Hashim Kulup Ismail (Ayahanda) Hajah Arbaayah Yeop Majlis (Bonda). Anak-Anak: Abdul Rahman, Hashimah, Abdul Mutalib, Salim, Mastina, Hamdan, Syuaib, Sufini, Haryati, Suriyani, Ahmad Farid, Nurhanim, Ahmad Syukri & Mohd. Najib

Sunday, April 12, 2009

Khenduri arwah untuk bapa mertua Hamdan

Kelmarin 11 April 2009, masuk hari ke-7 pemergian ke rahmatullah bapa mertua Hamdan. Kami sempat menghadiri ke majlis khenduri arwah tersebut yang diadakan semalam di Taman Medan. Ramai sanak keluarga arwah yang hadir termasuk keluarga HashimArbain.

Kelihatan yang hadir meraikan majlis ini ialah Apak dan Mak serta keluarga Yeop, Shimah, Hamdan, Shuaib, Mastina dan juga keluarga Sufini. Kami mendoakan semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat....Alfatihah!

Di dalam majlis tersebut kami juga dapat bertemu 'Pak Yang@Pak Lang Sulaiman Mat Salleh' iaitu adik beradik sedatuk Mak yang sememangnya mendiami di Taman Medan itu sejak sekian lamanya. Rumahnya tidak jauh daripada rumah bapa mertua Hamdam (Sejiran). Beliau kini 66 tahun dan kelihatan masih sihat walafiat. Kemesraannya tetap sama seperti dahulu, membuatkan kami teruja dengannya.

Sulaiman Mat Salleh juga merupakan anak saudara Tok Yeop Majlis. Bapanya Mat Salleh Bin Pandak Mohid dengan Tok Yeop Majlis Bin Pandak Mohid adalah adik beradik.


KENANGAN BERSAMA PAK YANG LEMAN MAT SALLEH


Sulaiman Mat Salleh bersama Apak


Sulaiman Mat Salleh bersama Mak


Sulaiman Mat Salleh (Tengah) bersama Hamdan dan Shuaib.


1 comment:

Jamaluddin Yeop Majlis said...

Takziah untuk Hamdan dan keluarga isterinya di Kg Medan. Pergi takkan kembali. Yang belum pergi bersiap sedialah untuk kembali.

Related Posts with Thumbnails